1. خانه
  2. وکیل طلاق در تهران
وکیل طلاق در تهران

وکیل طلاق در تهران

  • ۱۴۰۳-۰۱-۳۰
  • 0 لایک
  • 2614 نمایش
  • 1 دیدگاه

متاسفانه امروزه به دلیل مشکلات اجتماعی و اقتصادی بیش از پیش شاهد طلاق زوجین جوان هستیم. این اتفاق تلخ مشکلاتی را در طول زندگی برای هر یک از زوجین و فرزندان آنها ایجاد خواهد کرد و بهترین راه برای حل این موضوع و کاستن از مشکلات آن، مراجعه به وکیل طلاق تهران می‌باشد. مشورت با وکیل طلاق از بسیاری از خسارات ناشی از طلاق جلوگیری خواهد کرد و هر یک از زوجین با حقوق مادی و معنوی خود آشنا می‌شوند.

در پاسخ به این سوال که وکیل طلاق کیست باید بگوئیم، وکیلی که پرونده‌های مربوط به دادگاه خانواده و طلاق را بر عهده می‌گیرد و با تمامی مسائل و قوانین حقوقی مربوطه به خانواده و طلاق آشنایی کامل دارد، وکیل طلاق نامیده می‌شود. پرونده‌های طلاق بسیار پیچیده و حساس هستند و مشورت گرفتن از وکیل طلاق تهران برای هر یک از زوجین امری ضروری است. برای آشنایی با چگونگی انتخاب وکیل با مشاوره حقوقی رایگان تلفنی تماس حاصل فرمائید. در ادامه به ویژگی‌های یک وکیل طلاق خوب و وظایف آن خواهیم پرداخت.

 

وکیل طلاق در تهران چه ویژگی‌هایی دارد؟

بدون حضور وکیل هیچ یک از زوجین به نتیجه مطلوبی دست پیدا نمی‌کنند و چه بسا برای صورت گرفتن طلاق از بسیاری از حقوق مادی و معنوی خود می‌گذرند. حضور یک وکیل متخصص و مجرب در این مورد بسیار کمک کننده و مفید خواهد بود. ویژگی‌های بهترین وکیل طلاق تهران به شرح زیر است:

  • یک وکیل حرفه‌ای با تمامی قوانین مربوط به طلاق که در مواد ۱۱۲۷ تا ۱۱۳۳ در قانون مدنی آمده است مسلط است و به خوبی می‌داند برای پیش برد پرونده از کدام ماده قانون مدنی باید کمک بگیرد و به نتیجه دلخواه برسد.
  • از دیگر ویژگی‌های وکیل طلاق تهران، آشنایی با انواع طلاق توافقی، طلاق از جانب مرد و طلاق از جانب زن است. در هر یک از انواع طلاق قوانین کمی متفاوت خواهد بود و وکیل می‌تواند با استفاده از مهارت و تجربه خود پرونده را به نفع موکل خود پیش ببرد.
  • یکی از مهمترین ویژگی‌های وکیل طلاق آشنایی با مسائل روانشناسی است. وکیل می‌تواند از نظر روحی حامی موکل خود باشد و کمک کند تا مشکلات و آسیب‌های روانی طلاق به حداقل برسد.
  • ذکاوت و هوش از دیگر ویژگی‌های بهترین وکیل طلاق تهران است. یک وکیل حرفه‌ای به خوبی می‌داند که انجام چه کاری در چه زمان به نفع موکل خواهد بود و بهترین راه را برای دفاع از حقوق مادی و معنوی او انتخاب خواهد کرد.

 

نقش وکیل

نقش وکیل طلاق در مراحل مختلف

حضور وکیل در روند رسیدگی به پرونده از مراحل طرح دادخواست طلاق تا دادرسی بسیار موثر خواهد بود. نقش وکیل در هر یک مراحل به شرح زیر است:

  • دریافت گواهی عدم سازش: در طلاق توافقی بنا به دستور دادگاه زوجین باید ۵ جلسه مشاوره روانشناسی را پشت سر گذاشته و با توجه به تشخیص و نظر مشاور، گواهی عدم سازش دریافت کنند. در صورتیکه هر یک از زوجین یا هر دو آنها وکیل داشته باشند، نیازی به حضور در جلسات مشاوره نخواهد بود و وکیل می‌تواند به وکالت از موکل یا موکلین خود گواهی عدم سازش و عدم انصراف از طلاق را از مراکز مشاوره روانشناسی بهزیستی دریافت کند. بدین ترتیب این مرحله با سرعت بیشتری به نتیجه خواهد رسید.
  • طرح دادخواست طلاق توافقی: پس از دریافت گواهی عدم سازش طلاق توافقی در دفاتر خدمات قضایی ثبت می‌شود. هر یک از زوجین باید به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنند و با ارائه مدارک لازم درخواست طلاق توافقی را ثبت نمایند. البته در صورت حضور وکیل طلاق تمامی مراحل ثبت دادخواست توسط وکیل انجام می‌شود. وکیل با ارائه مدارک شناسایی موکل، اصل یا کپی عقد نامه، اصل قرارداد وکالت و گواهی عدم سازش به دفاتر خدمات قضایی می‌تواند دادخواست طلاق را از جانب موکل خود ثبت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوره حقوقی رایگان تلفنی تماس حاصل نمائید.
  • پس از ارسال پرونده به دادگاه تمامی مدارک ذکر شده باید به دادگاه ارائه گردد و مرحله دفاع از موکلین آغاز می‌شود. در این مرحله ارائه گواهی صادره از مرکز روانشناسی بهزیستی و هر گونه وکالت مرد به زن بابت طلاق الزامی است. اگر درخواست طلاق از جانب مرد باشد، مراحل با سرعت بیشتری طی خواهد شد اما اگر درخواست طلاق از طرف زن باشد، قضاوت کمی سخت گیرانه خواهد بود. زن باید مدارک و دلایل قابل قبولی به دادگاه ارائه دهد تا قاضی با درخواست وی موافقت کند. حکم طلاق هنگامی که مرد درخواست طلاق داشته باشد زمانی صادر خواهد شد که مرد تمامی حقوق مادی زن را به وی پرداخته باشد. نفقه، مهریه و اجرت المثل از جمله حقوق مادی زن محسوب می‌شوند. برای اطلاع با حقوق مادی زن و نحوه دفاع از آن با ما در مشاوره حقوقی همراه باشید.
  • زن برای طرح دادخواست طلاق باید چند دلیل محکمه پسند ارائه دهد و این کار تنها با کمک و مشورت با وکیل امکان پذیر خواهد بود، در غیر اینصورت دادخواست طلاق در مراحل اولیه دادرسی رد خواهد شد. این دلایل عبارتند از اعتیاد شدید مرد، ازدواج مجدد مرد بدون رضایت زن، ضرب و شتم شدید، روابط نامشروع مرد، عدم توانایی مرد در پرداخت نفقه و هزینه زندگی و … با ارئه هر یک از این دلایل و اثبات آن زن می‌تواند برای طرح درخواست طلاق اقدام نماید. برای کسب اطلاعات کامل درباره چگونگی اثبات موارد ذکر شده با مشاوره حقوقی تلفنی رایگان تماس بگیرید و با وکلای ما در ارتباط باشید.
  • در زمان اجرای حکم وکیل می‌تواند به نیابت از موکل خود در دفتر ثبت طلاق حضور یابد و به وکالت از وی دفتر را امضا کند.

وظایف وکیل طلاق

رسیدگی به تمام مسائل مربوط به خانواده و دعاوی طلاق بر عهده وکیل طلاق است. مهمترین وظایف وکیل طلاق تهران به شرح زیر است:

 

  • برگزاری جلسات مشاوره حقوقی برای زوجین پیش از اقدام به طرح دادخواست طلاق به منظور ایجاد سازش میان زن و مرد.
  • طرح دادخواست مناسب و جمع آوری مدارک و شواهد کافی برای ثبت دادخواست در مرجع قضایی.
  • مطالعه پرونده و انجام اقدامات لازم برای تسریع مراحل رسیدگی به پرونده.
  • ارائه مدارک لازم و حضور در جلسات دادگاه به منظور دفاع از موکل.
  • پیگیری تمامی مراحل رسیدگی به پرونده و مطلع نمودن موکل.

مشاوره حقوقی خانواده چه مزایایی دارد؟

با استفاده از مشاوره حقوقی رایگان تلفنی بسیاری از مشکلات بدون تشکیل پرونده و طرح دعوا قابل حل خواهد بود. در بسیاری از پرونده‌ها شاهد بوده‌ایم که زوجین با شرکت در جلسات مشاوره حقوقی خانواده موفق به حل مشکلات خود شده‌اند و به زندگی مشترکشان ادامه داده‌اند. چه بسا بسیاری از مشکلات خانواده به دلیل عدم آگاهی از حقوق مادی و معنوی طرف مقابل باشد. بهترین وکیل طلاق تهران با استفاده از تجربه‌ای که با رسیدگی به پرونده‌های طلاق با شرایط مختلف کسب نموده است، قادر است به بهترین شکل ممکن اختلافات میان زوجین را حل و فصل نماید.

به همین جهت توصیه می‌شود پیش از هر تصمیم و اقدامی حتما با وکیل طلاق مشورت نمائید و علت مشکل خود را با وی در میان بگذارید، گاهی ممکن است مشکل موجود در زندگی مشترک شما با استفاده از چندین جلسه مشاوره حقوقی خانواده قابل حل باشد. ما همواره همراه شما هستیم.

امتیاز شما به این مقاله
  • به اشتراک گذاشتن:

۱ دیدگاه

نظر دهید