1. خانه
  2. وکیل روابط نامشروع تهران
وکیل روابط نامشروع تهران

وکیل روابط نامشروع تهران

  • ۱۴۰۳-۰۲-۰۱
  • 0 لایک
  • 2511 نمایش
  • 0 دیدگاه ها

موضوع این مقاله وکیل رابطه نامشروع تهران است، اما پیش از اینکه به این موضوع و تاثیر و اهمیت آن در فرآیند اثبات جرم رابطه نامشروع  بپردازیم، باید بدانیم رابطه نامشروع چیست؟ طبق ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی رابطه نامشروع به  معنی نبودن هیچ گونه محرمیتی از جمله عقد و نکاح و صیغه محرمیت بین زن و مرد و بودن آن‌ها در یک مکان خصوصی برای مثال خانه حتی بدون اینکه رابطه جنسی داشته باشند، است‌. مسئله لازم توجه در این زمینه این است که بین رابطه نامشروع و رابطه نامشروع دون زنا تفاوت چندانی وجود ندارد و قانونگذار در ماده  ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی  به تعریف این جرم و مجازات آن پرداخته و فقط مجازات آن کمی سنگین تر است. مجازات روابط نامشروع تا ۹۹ ضربه شلاق است و مجازات روابط نامشروع دون زنا از حبس ده روز تا دو ماه و تا۷۴ ضربه شلاق  است، که با توجه به علم و صلاحدید قاضی می‌تواند به جزای نقدی نیز تبدیل شود.

 گستره رابطه نامشروع تنها به روابط جسمی و فیزیکی محدود نمی‌شود و شامل روابط تلفنی و مجازی قدم زدن در پارک‌ها، قرار گذاشتن در کافه و سینما ، حتی نشستن در ماشین، رفت و آمد به منزل بدون داشتن دلیل موجه از جمله مثال‌های روابط نامشروع است. مسئله ای که با توجه به شرایط امروزی باید به آن توجه کرد این است که با پیشرفت همکاری زنان در جامعه هرگونه رابطه که بین یک مرد و زن نامحرم ایجاد شود به عنوان رابطه نامشروع شناخته نمی‌شود  برای مثال رابطه همکاری جزو این دسته از روابط قرار نمی‌گیرد، با توجه به شرایط جامعه امروزی یک زن و یک مرد می‌توانند جهت کار و فعالیت اقتصادی در یک مکان باشند. مسئله اصلی که یک رابطه را به رابطه نامشروع تبدیل می‌کند وجود رفتارهای منافی با عفت عمومی است.

 

 از طرفی دیگر امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود پیام رسان‌ها مختلف، روابط نامشروع مجازی نیز گسترش یافته است. این رابطه در واقع با رد و بدل شدن پیام‌هایی که حاوی محتوای منافی عفت عمومی هستند، شکل می‌گیرد که پیگیری آن‌ها در صورتی که اکانت پیام رسان آن‌ها حذف نشده باشد از نظر قانونی امکان پذیر است. عکس‌ها، فیلم‌ها، ویس‌ها و اسکرین شات از صفحه پیام‌ها از جمله ادله‌های مربوط به این موضوع از رابطه نامشروع است که هنگام طرح شکواییه و در دادگاه مطرح می‌شوند و قاضی با توجه به علم خود حکم صادر می‌کند.

رابطه نامشروع یک جرم عمومی و غیرقابل گذشت است که پیگیری آن حتماً نیاز به شاکی خصوصی ندارد و حتی اگر شاکی خصوصی رضایت دهد، پرونده همچنان ادامه خواهد داشت تا زمانی که حکم قاضی صادر شود.

ویژگی‌های یک وکیل رابطه نامشروع تهران

وکالت یک مهارت است. وقتی یک مشاور حقوقی استدلال خاصی را به دادگاه ارائه می‌کند تا دادگاه را متقاعد کند که تصمیمی به نفع موکل خود بگیرد، این وکالت است. وکالت شامل طیف وسیعی از توانایی‌ها از جمله تجزیه و تحلیل پرونده، تهیه پیش نویس و استفاده از استدلالهای محکم، ارائه مطالب شفاهی، بازجویی متقابل از شاهدان در محاکمات جنایی و توانایی ارائه یک پرونده قوی و متقاعد کننده است.

وکالت زمانی شروع می‌شود که شما با یک موکل ملاقات می‌کنید و با تحقیق در مورد پرونده، تهیه اسناد برای محاکمه و در نهایت ارائه پرونده در دادگاه ادامه می‌یابد.

public service1349

اغلب گفته می‌شود که وکالت به طور خاص یک هنر است تا یک علم. بهترین کار زمانی انجام می‌شود که مدافع به شخصیت خود وفادار بماند و درعین‌حال استدلال محکمی را مطرح کند.

وکالت به‌وضوح در زمینه دعاوی قضایی که معمولاً آخرین راه‌حل برای حل‌وفصل اختلافات است، کاربرد دارد. تصویر یک وکیل در حال مشاجره در دادگاه احتمالاً اولین چیزی است که افراد با شنیدن عبارت “وکالت حقوقی” به آن فکر می‌کنند. بااین‌حال، مهارت‌های مرتبط با وکالت به‌ندرت در دادگاه محدود می‌شود. آنها در مورد سایر اشکال حل اختلاف مانند داوری و میانجیگری و همچنین به‌طورکلی برای کارهایی که وکلا با مشتریان انجام می‌دهند اعمال می‌شود. با توجه به اینکه یک وکیل موفق مستلزم تسلط بر مجموعه‌ای از توانایی‌ها از سخنرانی عمومی تا تفکر انتقادی است، جای تعجب نیست که این یک مهارت بسیار موردتوجه وکلا باشد.

در این میان وکیل رابطه نامشروع تهران وکیلی است که در زمینه احکام اسلام بیشترین تسلط را داشته و بتواند  از بهترین راهکار و روش‌ها برای دفاع از موکل خود استفاده کند. چرا که اگر مدارک و شواهد کافی جهت اثبات این مسئله نباشد و رابطه نامشروع در ملا عام رخ نداده باشد، قاضی روند رسیدگی و تفتیش، پرس‌وجو را متوقف کرده و پرونده را خاتمه می‌دهد. از دیگر ویژگی‌هایی که یک وکیل رابطه نامشروع تهران باید داشته باشد، تبحر و تسلط کافی و از طرفی به دلیل حساسیت و خصوصی بودن این‌گونه پرونده‌ها دارای خصلت امانت‌داری بوده و در راستای حفظ آبروی موکل خود تلاش کرده و مانع از انتشار مسائل خصوصی موکل و هتک حرمت و بی‌آبرویی آن شود.

تفاوت رابطه نامشروع و زنا

بسیاری تصور می‌کنند که رابطه نامشروع و زنا با هم تفاوتی ندارند و در واقع فکر می‌کنند، رابطه نامشروع همان زنا است. راجع به رابطه نامشروع باید این را گفت که مصادیق آن به طور واضح و روشن در قانون بیان نشده و شما اگر می‌خواهید راجع به آن اطلاعاتی به دست آورید بهتر است با یک وکیل روابط نامشروع تهران مشورت کنید.

 طبق ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی مجازات رابطه نامشروع تعزیری بوده و تا ۹۹ ضربه شلاق است که طبق صلاحدید حاکم می‌تواند به جزای نقدی تبدیل شود،  تعزیری بودن مجازات یعنی این جرم دامنه گسترده‌ای داشته و موارد بسیاری را می‌تواند در بر بگیرد. اما مجازات جرم زنا حدی است که فقط مربوط به رابطه جنسی دخولی بین زن و مرد است.  مجازات زنا بسته به نوع آن و شرایط فرد زانی از اعدام تا سنگسار متفاوت است. (توجه داشته باشید که رابطه جنسی کامل و دخولی جزو زنا قرار می‌گیرد و عواملی قبیل بوسیدن، هم‌آغوشی و همبستری جزو روابط نامشروع مادون زنا هستند).

 

 از دیگر تفاوت‌های رابطه نامشروع و زنا می‌توان به نحوه اثبات این دو جرم اشاره کرد. باید توجه داشت که هرچه مجازات جرم سنگین‌تر باشد، مسلماً نحوه اثبات آن نیز سخت‌تر خواهد بود؛ بنابراین اثبات زنا بسیار سخت‌تر از اثبات رابطه نامشروع است.

راه‌های اثبات رابطه نامشروع

آسان‌ترین و بهترین راه اقرار و اعتراف فرد است، ارائه مدارک و مستندات و ادله از جمله عکس،  فیلم، ویس و پیام‌هایی که در فضای مجازی ردوبدل شده و… از جمله مواردی هستند که می‌توانند به اثبات رابطه نامشروع کمک کند. اما انتخاب و مشورت گرفتن از یک وکیل رابطه نامشروع تهران می‌تواند بیشترین کمک را جهت اثبات رابطه نامشروع و تسریع روند اثبات پرونده شما کند.

کلام آخر

باتوجه‌ به تمامی مسائل فوق‌ الذکر می‌توانیم این مسئله را دریابیم که قانون خانواده در ایران از جمله کامل‌ترین و سرسخت‌ترین قوانین خانواده در کل دنیا است. چرا که تمامی قوانین بر اساس شرع اسلام تهیه شده‌اند و علاوه بر اینکه باید مطابق با اسلام باشند باید مطابق با قوانین حفظ حقوق بشر هم باشند به همین دلیل قوانین خانواده در ایران از پیچیدگی‌های بسیاری برخوردار هستند. از جمله اساسی‌ترین قوانینی که از پیچیدگی بسیاری برخوردار هستند می‌توان به همین روابط نامشروع که در این مقاله به‌طورکلی به آن پرداخته شده، اشاره کرد قوانین اسلامی برای روابط نامشروع باتوجه‌به نوع و شرایط آن مجازات سنگینی همچون رجم، شلاق و اعدام در نظر گرفته است و این در صورتی است که چنین قوانین و مجازات‌هایی در کشورهای دیگر چندان قابلیت اجرا ندارد و این خود دلیلی برای گنگ و پیچیدگی  قوانین رابطه نامشروع در ایران  است. از طرفی دیگر به دلیل حساسیت این موضوع اثبات وجود چنین روابطی بسیار سخت‌تر از  اثبات موضوعات دیگر است. تمامی این مسائل باعث می‌شوند که کار یک وکیل رابطه نامشروع تهران چندان آسان نباشد.

در واقع به بیان ساده‌تر از اولین قدم و شروع رسیدگی به چنین پرونده‌هایی یعنی اثبات وجود چنین روابطی  تا مرحله آخر یعنی صدور و اجرای حکم پیچیدگی‌های بسیار زیادی وجود دارد که تنها یک وکیل رابطه نامشروع تهران که در زمینه تخصص خود ماهر بوده و تسلط کافی داشته باشد، می‌تواند از این مسیر پرتنش و پیچیده عبور کند.

امتیاز شما به این مقاله
  • به اشتراک گذاشتن:

نظر دهید