1. خانه
  2. وکیل رابطه نامشروع
وکیل رابطه نامشروع

وکیل رابطه نامشروع

  • ۱۴۰۳-۰۱-۱۰
  • 0 لایک
  • 3847 نمایش
  • 0 دیدگاه ها

وکیل رابطه نامشروع با آشنایی با محاکم و مراجع مرتبط می تواند، حقوق موکلین خود را به بهترین شکل بگیرد. بر اساس آموزش های دینی و فرهنگی در کشور ما روابط در میان خانم‌ها و آقایان تعریف و چهارچوب ویژه و خاصی دارند و باید از یک سری تشریفات قانونی و مذهبی برخوردار باشند تا مورد حمایت قانون گذاران قرار بگیرد. در مذهب اسلام و در قانون جاری در کشور ما مبتنی بر آموزش های دینی است و افراد نمی توانند به هیچ عنوان با محارم خود ازدواج کنند .در غیر این صورت محارم افراد می توانند با رعایت یک سری اصول شرعی و تشریفات قانونی به نکاح و عقد یکدیگر در بیایند. ارتباط مرد و زن نامحرم در غیر از موارد نکاح موقت و دائم رابطه نامشروع تلقی می‌شود و در دین مبارک اسلام روابط نامشروع جرم محسوب می شود و قانون گذاران را جرم می‌دانند. در دین مبین اسلام روابط نامشروع عملی بسیار حرام است و بالاترین عذاب را برای آنان در نظر گرفته اند.

 قانون نیز مجازات های بسیار سنگینی را برای روابط نامشروع لحاظ کرده است. در بخش زنا می توان قطعی ترین و محکم ترین احکام اسلامی در قانون مجازات های اسلامی را دید در این میان چندین جرم وجود دارد که نوع جرم میزان مجازات آن و نحوه اثبات آن در قانون و شرع مشخص شده است و تغییر ناپذیر می باشد یکی از این جرم ها زنا می باشد؛ ماده ۲۲۱ قانون مجازات اسلامی در رابطه با تعریف زنا شعاری داده است ( زنا عبارت است از جماع زن با مردی که خطبه زوجیت بین آن ها وجود ندارد).

 

بنابراین طبق تعریف با توجه به تبصره ۱ همین ماده اگر در میان مرد و زن که علقه زوجیت در میان آن ها وجود نداشته است دخول صورت گیرد چه قبل باشد و چه در دبر به آن زنا می گویند، که شریعت و احکام خاص خود را دارد و بحثی جداگانه است. مطابق با قانون مجازات اسلامی هر چقدر کم تر از زنا باشد باز هم در راه روابط نامشروع مورد بررسی قرار می گیرد. لازم به ذکر است از آنجا که اثبات جرم زنا با ثبات شرایط آن بسیار دشوار است معمولاً پرونده‌های مرتبط با آن به روابط غیر متعارف و غیر شرعی مشمول روابط نامشروع می‌شود، که البته بسته به شرایط و اتفاقات هر پرونده دارد تا مجازات آن مشخص شود در دعاوی روابط نامشروع اثبات جرم با توجه به شرایط هر دعاوی بسیار سخت است و دفاع از دعاوی ،کاری تخصصی می باشد و نیاز به دخالت یک وکیل خبره و باتجربه دارد.

بهترین وکیل روابط نامشروع

همانگونه که طرح دعاوی روابط نامشروع پیچیده است به لحاظ شرایط تحقق جرم و از لحاظ اثبات جو ویژگی‌های خاصی را دارد بهترین وکیل برای روابط نامشروع کسی میباشد که با اطلاع از تمامی قوانین در این باره و احکام مرتبط با آن بهترین راهکار را برای دفاع از موکل خود انتخاب کنند. بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی در در رابطه با یک جرم برای روابط نامشروع و منافی عفت اگر شاکی خصوصی وجود نداشته باشد و دلایل کافی نباشد و آن امر در ملا عام هم اتفاق نیفتاده باشد و دستگاه قضایی حق هیچگونه جستجو و پرس و جو در این رابطه را ندارد و باید پرونده مختومه شود. این تخصص یکی از موارد بسیار مهم میباشد که یک وکیل متخصص با تجربه در رابطه با روابط نامشروع باید بداند و بتواند در زمان مناسب از این تاثیر قانونی بهره کافی ببرد.

 یک وکیل متبحر برای روابط نامشروع باید تجربه کافی برای این دعاوی را به صورت کامل داشت داشته باشد، زیرا این مشکلات پیچیدگی و خاص خود را دارند و در طول سالیان متمادی و با تجربه بالا می توان بر روی آن تسلط داشت از دیگر خصوصیات یک وکیل حرفه ای برای روابط نامشروع رسم امانت داری آن است با توجه به اینکه دعاوی برای روابط نامشروع مربوط به مسائل اخلاقی و خصوصی موکل است یک وکیل روابط نامشروع باید با امانت داری و حفظ اسرار موکل مانع از نشر مسائل خصوصی موکل و از بین رفتن آبروی فرد شود.

images1931 5cdcd9af643ed 768x512 1

 

از آنجا که رشد جمعیت رو به افزایش است و در شهرهای بزرگ و همچنین سایر شهرستانها بسیار چشمگیر شده است به تبع آن وقوع اتفاقات ناگوار و جرایم بیشتر از قبل دیده میشود در همین راستا شاهد حجم بالایی از دعاوی روابط نامشروع هستیم و تعداد پرونده های مطرح شده در این زمینه بسیار بالا است؛ یک وکیل رابطه نامشروع باید به صورت کامل با احکام و مراجع مرتبط آشنایی داشته باشد و حقوق موکلین خود را به صورت کامل تامین کنند با توجه به احکام شرعی و قوانین جاری برخی از رابطه های شخصی که از شئون اجتماعی و عرفی خارج شده است مشمول روابط نامشروع می‌شود و با توجه به قوانین موجود قانون‌گذاران را جرم تلقی می‌کند گستره این جنبه سربسته ای است و می‌توان از یک رابطه ساده تا روابط نامتعارف آن را قرار داد. جهت انجام مشاوره رایگان حقوقی با ما تماس بگیرید.

وکیل رابطه نامشروع و مسئله ای به نام قانون خانواده

همانطور که گفته شد بخشی از قانون خانواده در رابطه با روابط معنا مشروع تعریف شده است، اگر کمی عمیق به این موضوع بنگریم باید به این نکته توجه کنید که همه چیز در قانون خانواده وابسته به مفهوم بنیان خانواده است و تا میتوان باید آن را حفظ کرد بر این اساس هر چیزی که در قانون خانواده اجرا می شود در جهت نگهداری و همسان است. در اسلام و در فرهنگ خانواده های شرقی از یک زوج یعنی زن و مرد تشکیل می شود که بر اساس قوانین ملی و دینی این دو با هم ازدواج می کنند رابطه حاصل از این ازدواج حلال و قانونی است و به تبع آن فرزندان متولد می شود و کاملا شرعی و قانونی هستند.

 اگر بخواهیم ساده تر بگویم رابطه قانونی و شرعی در میان زن و مرد میتواند بنیاد و اساس خانواده را شکل دهد. اگر هر چیزی باعث شود این بنیان از بین برود و یا اصل خود را از دست بدهد خلاف قانون است ایجاد رابطه نامشروع یعنی رابطه که طرفین به یکدیگر هیچگونه علاقه ندارند و یا محرمیت بین آنها وجود ندارد باعث از بین رفتن بنیاد خانواده می‌شود، اگر یکی از طرفین متعهد باشد حکم رابطه نامشروع می‌تواند سنگین تر از قبل به نظر برسد زیرا علاوه بر اینکه در این رابطه خانواده ایجاد نمی شود بلکه یک خانواده دیگر هم از بین می‌رود بنابراین می توان به سادگی متوجه شد که چرا اسلام این قوانین را بسیار سخت و بدون بخشش وضع کرده است.

وکیل رابطه نامشروع و نحوه اثبات جرم

یکی دیگر از وظایف وکیل برای رابطه نامشروع اثبات جرم و یا رد اثبات آن است در واقع از آن جایی که داشتن روابط نامشروع و اثبات آن آبروی فرد را به خطر می‌اندازد و از آنجایی که حفظ آبروی مسلمان جز مهمترین اساس اسلام است در این مورد بسیار سختگیرانه عمل می شود. با بیان ساده قانونگذار در قانون خانواده و قوانین مرتبط با روابط نامشروع سعی می‌کند که بتواند موقعیتی به وجود آورد تا رابطه نامشروع و اثبات شود.

 

وکیل رابطه نامشروع در قانون مجازات

وکیل روابط نامشروع به مجازات رابطه نامشروع بر اساس قوانین اسلامی اشاره می کند. اگر زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نیز مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل مضاجعه و یا تقبیل بشوند به ۹۹ ضربه شلاق محکوم میشود و اگر عمل با اغراق باشد فقط اکراه کننده تعزیر می شود. هرکس در انظار و اماکن عمومی تظاهر به عمل حرام می کند علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده تا دو ماه و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شود و در صورتی که مرتکب عمل شود که نفس آن عمل دارای کیفر نشود .ولی عفت عمومی را جریحه دار کند فقط به حبس از ده تا دو ماه و ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد. خانم هایی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار ظاهر می‌شوند به حبس ده تا دو ماه و پنجاه هزار تا ۵۰۰ هزار ریال جریمه نقدی محکوم میشود.

رابطه نامشروع زنا

شاید خیلی از مردم این تصور را داشته باشند که رابطه نامشروع همان زنا است و مجازات آن یکی باشد توجه کنید که مصادیق این رابطه در قانون به صورت روشن بیان نشده و فقط یک وکیل رابطه نامشروع که دارای مهارت و تبحر خاصی است می تواند از پس آن بر بیاید. باید بدانید که رابطه نامشروع و رابطه بدون زنا با هم تفاوتی ندارد و مجازات آن حداکثر ۹۹ ضربه شلاق است. رابطه نامشروع که بین زن و مرد نامحرم به وقوع می پیوندد و خارج از حد تعیین شده باشد و مرز های شرعی و قانونی را بگذراند. قانون مجازات اسلامی در رابطه با میزان نامشروع است، در ماده ۱۳۷ می‌گوید که هرگاه زن و مردی که بین آن ها زوجیتی وجود نداشته باشد و مرتکب روابط نامشروع شود غیر از زنا از قبیل همبستر شدن و بوسیدن به ۹۹ ضربه شلاق محکوم می شود. منظور از علقه زوجیت همان عقد مشروع و در میان زن و مرد است رابطه نامشروع جرمی تعزیری است که دامنه آن گسترده می باشد و موارد زیادی را در بر می‌گیرد اما زنا جرمی حدی می باشد که رابطه جنس بین زن و مرد نامحرم می باشد.

اگر سوال و ابهامی در این زمینه دارید ، با انجام مشاوره حقوقی تلفنی و رایگان این مجموعه، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

امتیاز شما به این مقاله
  • به اشتراک گذاشتن:

نظر دهید