1. خانه
  2. وکیل ارث | مشاوره تلفنی با وکیل ارث
وکیل ارث | مشاوره تلفنی با وکیل ارث

وکیل ارث | مشاوره تلفنی با وکیل ارث

  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۹
  • 0 لایک
  • 3881 نمایش
  • 0 دیدگاه ها

غالباً وقتی اشخاص ارثی دریافت می‌کنند، ارث آنها به اموالی اشاره دارد که از طریق وصیت نامه به دست آورده‌اند. وقتی شخصی بدون تنظیم وصیت نامه فوت می‌کند، مشکلات تقسیم ارث به وراث به میان می‌آید. همه ما در ایران به ویژه در فیلم‌ها و سریا‌ل‌ها و حتی در میان آشنایان خود دعواهای مربوط به تقسیم ارث را دیده‌ایم.

اما یک «وکیل ارث» می‌تواند به اعضای بازمانده فرد متوفی کمک کند تا برحسب قانون میزان ارث خود را دریافت کنند. وکیل حتی می‌تواند به شما در تنظیم وصیت نامه قانونی کمک کند تا بعد از مرگ، دارایی‌های خود به صورت عادلانه بین وراث تقسیم کنید. در این بررسی موقعیت وکیل ارث و مزایای دریافت مشاوره حقوقی توسط وکیل وراثت می‌پردازیم.

ارث به چه معناست؟

اموالی که در هنگام فوت از شخصی به جا می‌مانند، دارایی آن شخص هستند. این دارایی‌ها به بازماندگان و وارثان شخص متوفی می‌رسند، «ارث» نام دارند. اگر میزان ارث در وصیت نامه قید باشد اغلب مشکلات قانونی کمتری خواهد داشت. اما هنگامی که فردی بدون وصیت می‌میرد و اموالی دارد که در وصیت نامه مشخص نکرده است، قوانین ارث به منظور تعیین اینکه کدام یک از بازماندگان متوفی آن اموال را دریافت می کند، وارد عمل می‌شوند.

بر اساس قوانین جانشینی موروثی، وراث شامل پدر و مادر، همسر، فرزندان، نوه‌ها، خواهران و برادران یا سایر اعضای دور خانواده متوفی هستند که ممکن است مستحق بخشی از ارث باشند. اگر متوفی خانواده‌ای نداشته باشد و در وصیت نامه‌ای شخص دیگری را ذینفع دارایی خود نداند، ممکن است اموال متوفی به دولت منتقل شود.

 

توجه به این نکته مهم است که موقعیت فرد متوفی با دیگری متفاوت است. بنابراین، اگر در موقعیتی قرار گرفتید که ممکن است ارث دریافت کنید، مهم است که قوانین رایج کشور را در مورد آن بررسی کنید. این امر به ویژه زمانی صادق است که از وکیل نامه‌ای دریافت کنید که به نمایندگی از طرف‌های دیگر مشمول ارث است. آنها ممکن است شما را وادار به چشم پوشی از حقوق خود در مورد ارث کنند. اینجاست که باید از تجربه وکیل ارث بهره مند شوید. برای این منظور می‌توانید از «مشاوره حقوقی تلفنی» برای طرح هرگونه پرسش استفاده کنید.

وکیل ارث کیست؟

وکلای وراثت به انواع مسائل مختلف حقوقی در مورد ارث رسیدگی می‌کنند. اول از همه، یک وکیل ارث نماینده فردی خواهد بود که او را استخدام می‌کند. این فرد اغلب جزء وراث است. اولین کاری که یک وکیل وراثت انجام می‌دهد این است که تصمیم بگیرد آیا فردی که او را برای مسائل حقوقی ارث برگزیده است، چقدر ارث دریافت می‌کند و چگونه می‌تواند به صورت قانونی سهم خود را مطالبه کند.

در مرحله بعد، وکیل میزان ارثی را که فرد ممکن است دریافت کند، تعیین خواهد کرد. در انجام این کار، یک وکیل ارث ممکن است با اعضای مختلف خانواده که سهمی از ارث دارند، تماس بگیرد. با این حال، وکیل ابتدا ادعای ارث را در دادگاه وراثت در حوزه قضایی محلی خود مطرح می‌کند.

پس از شروع فرآیند صدور گواهی، برخی از دادگاه‌ها ممکن است یک وکیل موقت تعیین کنند. سپس وکیل موقت مسئول تحقیق و تماس با تمام اشخاص واجد شرایط برای دریافت ارث است. بعد از آن براساس قانون و ارائه گزارش به دادگاه در مورد اینکه طرفین ادعای ارث دارند، بررسی‌های لازم توسط دادگاه انجام می‌شود.

در بسیاری از موارد، اعضای خانواده‌ای که مشمول ارث هستند، ممکن است در مورد اینکه کدام اعضای خانواده باید ارث را دریافت کنند، توافق کنند. اما توافق اغلب انجام نمی‌شود و اینجاست وکیل ارث وارد عمل می‌شود تا با استفاده دانش و تجربه‌ای که در مورد قانون وراثت دارد، سهم ارث افراد را مشخص کند.

وکیل ارث چه کاری می‌کند؟

کاری که یک وکیل وراثت انجام می‌دهد احتمالاً به این بستگی دارد که آیا متوفی قبل از مرگ خود وصیت نامه‌ای تنظیم کرده است یا خیر. به همین دلیل، کار اصلی او به دو مورد زیر تقسیم می‌شود:

اگر وصیت نامه وجود داشته باشد

اگر فردی با وصیت فوت کند، ممکن است وکیل برای مشاوره به طرفین در مورد مسائل مختلف حقوقی مشاوره بدهد. به عنوان مثال، یک وکیل ممکن است وصیت نامه را بررسی کند تا مطمئن شود که وصیت نامه تحت فشار یا بر خلاف منافع فرد امضا یا نوشته نشده است. به عنوان مثال، افراد مسن مبتلا به زوال عقل، ممکن است در برابر تأثیرات ناروا توسط افرادی که خواهان تصاحب دارایی او هستند، تحت فشار باشند. دلایل متعددی وجود دارند که وصیت نامه ممکن است مورد اعتراض قرار گیرند.

اگر وصیت نامه وجود نداشته باشد

اگر متوفی بدون نوشتن و امضای وصیت نامه فوت کند، گفته می‌شود که «بی‌ارث» مرده است. هنگامی که این اتفاق میفتد، دارایی متوفی بدون توجه به خواسته‌های او براساس قوانین قضایی کشور بین وارثان توزیع می‌شود. اما عدم وجود وصیت، مشکلات سهم ارث را دو چندان می‌کند. برای مثال، ممکن است شخصی قبل از مرگ، اموالی را ببخشد یا شاید از دارایی‌اش به نفع شخص دیگری امانت گذاشته باشد. علاوه بر این، سایر قوانین ممکن است بر قوانین ارث تأثیر بگذارد که شامل مزایای بازنشستگی یا بازماندگان ارتش، قراردادهای بیمه عمر و برنامه‌های بازنشستگی کارکنان دولتی باشد.

2

 

چرا باید از وکیل ارث مشاوره دریافت کنیم؟

مشاوره با یک وکیل مجرب در بسیاری از موارد بهترین گزینه است. مشاوره تلفنی با وکیل می‌توانید اطلاعات لازم در مورد ارث و وراثت را کسب کنید و حقوق خود دفاع کنید. در ادامه به مزایای مشاوره با وکلای مجرب می‌پردازیم:

پیچیدگی قوانین قضایی

قانون مربوط وراثت بسیار پیچیده است و به درک روشنی از نحوه کارکرد آن نیاز دارد. وکلای ارث می‌دانند که چگونه اسناد حقوقی را تهیه کنند و مراحل قانونی را طی کنند تا بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورند. دریافت پشتیبانی و مشاوره می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین تصمیم را بگیرید. داشتن یک متخصص که پیچیدگی‌های قانون را می‌داند بهترین گزینه برای دستیابی به موفقیت حقوقی است.

کاهش هزینه‌های پرداختی

اگرچه مشاوره تلفنی با وکیل ارث نسبت به گرفتن وکیل هزینه کمتری دارد اما حتی عدم مشاوره تلفنی با وکیل ممکن است هزینه‌های بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد. مشاوره با وکیل به شما کمک می‌کند تا بهترین پشتیبانی ممکن را داشته باشید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید. بدون مشورت با وکیل، خود را در معرض خطر قرار می‌دهید. فقدان تجربه و تخصص ممکن است منجر به شکست شود و هزینه زیادی به شما تحمیل کند.

تنظیم وصیت نامه

برای تنظیم وصیت نامه و تقسیم اموال به اطلاعات جامع در مورد قوانین ارث نیاز دارید. در مشاوره حقوقی با وکیل ارث می‌توانید تمامی اطلاعات لازم را به دست آورید و با رعایت تمام مفاد قانونی یک وصیت نامه مناسب تنظیم کنید. در اینجاست که وکیل ارث می‌تواند به شما در تنظیم وصیت نامه کمک کند تا وراث بعد از فوت شما دچار مشکلات حقوقی متعدد نشوند. همچنین، بخ تنظیم درست وصیت نامه می‌توانید مالیات بر ارث را کاهش دهید.

 

مزایای دیگر مشاوره تلفنی حقوقی با وکیل وراثت می‌تواند شامل موارد زیر باشند:

  • عدم افشای هویت مشاوره گیرنده
  • کارآمدی و صرفه جویی در زمان
  • عدم ضرر مادی و معنوی
  • انجام نحوه صحیح گردآوری ادله
  • اتخاذ تصمیمات صحیح
  • مدیریت زمان و جلوگیری از اطاله دادرسی
  • نظارت و کنترل کیفیت بر انجام کار
  • تهیه متن قراردادهای ضروری
  • احتمال ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلاف

تماس با وکلای ارث از طریق مشاوره حقوقی

اگر فکر می‌کنید که ممکن است مشمول ارث باشید، به نفع شماست که با یک وکیل ارث واجد شرایط و آگاه تماس بگیرید. وکیل وراثت با تجربه می‌تواند به شما در تعیین سهم ارث کمک کند تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. شما با مشاوره حقوقی رایگان از طریق همین وبسایت می‌توانید با هزینه کمتر در محیط گرم خانه، سوالات خود را از وکلا بپرسید و پاسخ‌هایی جامع و کاربردی دریافت کنید. همچنین امکان مشاوره ویدیویی، تماس صوتی و گفتگوی متنی در مشاوره حقوقی آنلاین وجود دارد.

امتیاز شما به این مقاله
  • به اشتراک گذاشتن:

نظر دهید