1. خانه
  2. ثبت نمایندگی شرکت خارجی و شرایط آن
ثبت نمایندگی شرکت خارجی و شرایط آن

ثبت نمایندگی شرکت خارجی و شرایط آن

  • ۱۴۰۳-۰۲-۰۶
  • 0 لایک
  • 2420 نمایش
  • 0 دیدگاه ها

ثبت نمایندگی شرکت خارجی و شرایط آن

ثبت نمایندگی برای یک شرکت خارجی به منظور ایجاد نمایندگی یک برند تجاری جهانی در کشور صورت می‌گیرد و ممکن است توسط افراد حقیقی و یا حقوقی انجام شود. برای ایجاد نمایندگی یک شرکت معروف و معتبر خارجی در ایران، بایستی رضایت آن شرکت فراهم گردد و مقرراتی برای ثبت نمایندگی وضع گردیده است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

برای اینکه یک شرکت به عنوان نمایندگی یک شرکت خارجی محسوب شود بایستی تمامی مراحل قانونی اخذ مجوز و ثبت نمایندگی به درستی انجام شود، در این مسیر وکلای خبره و متخصص مشاوره حقوقی می‌توانند شما را یاری نمایند و قوانین و مقررات کشور ایران و کشور برند مورد نظر را برای شما به طور کامل شرح دهند. بدین منظور می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی استفاده نمائید و به نتیجه مطلوب دست یابید.

 

اخذ نمایندگی یک شرکت خارجی به چه معناست؟

ایجاد یک شعبه برای یک برند جهانی معتبر با ایجاد نمایندگی یک شرکت خارجی تفاوت دارد. هنگامی که یک شعبه برای یک برند خارجی در کشور ایجاد می‌گردد، شعبه احداث شده در واقع یکی از واحدهای آن برند محسوب می‌شود و تحت نظر او فعالیت خواهد داشت. اما هنگامی که یک شرکت نمایندگی یک شرکت خارجی را بر عهده می‌گیرد در واقع به این معنی خواهد بود که آن شرکت وظایف شرکت مورد نظر را بر عهده می‌گیرد و به عنوان نماینده وی در کشور مورد نظر فعالیت خود را آغاز می‌نماید و مسئولیت تمامی امور با خود اوست و شرکت خارجی هیچ مسئولیتی در قبال نحوه فعالیت وی نخواهد داشت.

چه شرکت‌هایی می‌توانند در ایران نمایندگی داشته باشند؟

بر اساس آئین نامه اجرائی قانون اجازه ثبت نمایندگی شرکت خارجی که توسط هیات وزیران به تصویب رسیده است، شرکت‌هایی که در کشور مورد نظر تاسیس شده‌اند و دارای شخصیت حقوقی ثبت شده می‌باشند می‌توانند به سایر کشورهای نظیر کشور ایران نمایندگی اعطا نمایند و در کشور‌های دیگر نمایندگی یا شعبه داشته باشند. همچنین اگر در کشور مورد نظر نمایندگی‌های متعددی از شرکت‌های ایرانی راه اندازی شده باشد، آن شرکت می‌تواند در ایران نمایندگی داشته باشد.

شرایط ثبت نمایندگی شرکت خارجی

شرایط ثبت نمایندگی شرکت خارجی

همانگونه که در بخش قبل اشاره شد یکی از شرایط ثبت نمایندگی یک شرکت خارجی در کشور وجود نمایندگی شرکت‌های ایرانی در کشور مورد نظر است. از مهمترین شروط ایجاد نمایندگی برای یک شرکت خارجی در کشور ایران، وجود فعالیت متقابل می‌باشد. در ادامه شرایط ثبت نمایندگی شرکت‌های خارجی را برمی‌شماریم:

  • شرکت خارجی مورد نظر در کشور خود به عنوان یک شرکت قانونی ثبت شده است و فعالیت دارد و متقاضی ایجاد نمایندگی در کشور ایران می‌باشد.
  • نمایندگی ثبت شده برای شرکت خارجی بایستی تمامی وظایف و مسئولیت‌های شرکت اصلی را بر عهده گیرد و تابع شرکت عمل نماید.
  • شرکت نمایندگی مسئولیت تمامی کارها و فعالیت‌های خود را بر عهده می‌گیرد و شرکت خارجی هیچ تعهدی نسبت به عواقب کارهای انجام شده در نمایندگی نخواهد داشت.
  • اگر به هر دلیلی مجوز ثبت شرکت یا نمایندگی از سوی قانون لغو شده باشد، نمایندگی بایستی نسبت به منحل نمودن شرکت خود اقدامات لازم را انجام دهد.
  • نمایندگی‌های ثبت شده برای شرکت‌های خارجی بایستی گزارش مالی سالانه خود را به مراجع مربوطه ارائه نمایند و فعالیت‌های شرکت نیز باید به صورت مرتب گزارش داده شود.
  • ثبت نمایندگی شرکت خارجی بایستی توسط فردی انجام شود که مقیم ایران است.

برای اطلاع از سایر شرایط و مدارک لازم جهت ثبت نمایندگی شرکت خارجی با مشاوره حقوقی تلفنی تماس حاصل نمائید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

برای چه فعالیت‌هایی می‌توان نمایندگی ثبت کرد؟

ثبت نمایندگی توسط افراد حقیقی و حقوقی قابل اخذ می‌باشد و نمایندگی ثبت شده برای شرکت خارجی می‌تواند  در زمینه‌های گوناگونی فعالیت داشته باشد که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم نمود:

  • انجام خدماتی که در قرارداد ثبت نمایندگی آورده شده است.
  • ارائه تمامی خدمات پس از فروش مربوط به کالاهای شرکت مورد نظر
  • برقراری روابط همکاری با سایر نمایندگی‌های شرکت مورد نظر که در ایران به ثبت رسیده‌اند
  • همکاری با سایر شرکت‌هایی که زمینه سرمایه گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی در ایران فعالیت دارند
  • انجام فعالیت‌های خدماتی و فنی مرتبط با محصولات کالاهای شرکت خارجی که در ایران به فروش می‌رود
  • انجام فعالیت‌های مرتبط با دریافت مجوز ورود کالا و گمرک و …

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر فعالیت‌های مجاز برای ثبت نمایندگی شرکت‌های خارجی با مشاوره حقوقی تلفنی در تماس باشید.

قوانین ثبت نمایندگی شرکت‌های خارجی

قوانین ثبت نمایندگی شرکت‌های خارجی

نمایندگی یک شرکت خارجی بایستی فعالیت‌های خود را در چارچوبی که شرکت اصلی تعیین نموده است ادامه دهد و وظایف تعیین شده توسط شرکت را به درستی انجام دهد. شرکت اصلی همواره وظایفی را برای نمایندگی‌های خود مشخص می‌نماید و یکی از مهمترین شرایط دریافت نمایندگی پایبند بودن و عمل به این وظایف می‌باشد.

یکی از مهمترین قوانین ثبت نمایندگی شرکت خارجی، وجود فاصله مرزی میان شرکت اصلی و نمایندگی می‌باشد و بایستی نمایندگی احداث شده خارج از محدوده مرزی شرکت اصلی باشد.

در مورد ثبت نمایندگی و احداث شرکت برای انجام فعالیت محدودیتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی وجود ندارد و هر فردی می‌تواند برای دریافت نمایندگی اقدام نماید. همچنین فردی که نمایندگی یک شرکت خارجی را دارد می‌تواند در سایر زمینه‌ها نیز فعالیت داشته باشد و محدودیتی از این بابت برای وی وجود نخواهد داشت.

مراحل ثبت نمایندگی شرکت خارجی

دریافت نمایندگی یک شرکت خارجی ممکن است کمی زمان بر باشد و سختی‌هایی برای فرد به همراه داشته باشد. اما با کمک مشاوره حقوقی می‌توانید بسیاری از مراحل را به سادگی و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. واگذار نمودن مراحل قانونی و اداری به فردی کارشناس و متخصص موجب می‌شود تا این روند در مدت زمان کوتاه‌تری انجام گیرد و کارها به درستی پیش روند. به منظور اطلاع از مراحل قانونی ثبت نمایندگی شرکت خارجی با وکلای ما در مشاوره حقوقی در ارتباط باشید و سوالات خود را با آنها در میان بگذارید. کارشناسان ما در هر مرحله شرایط و اقدامات لازم را برای شما شرح خواهند داد و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

هزینه مورد نیاز برای ثبت نمایندگی شرکت خارجی

قطعا ثبت نمایندگی برای یک شرکت خارجی هزینه‌هایی را برای اشخاص حقیقی و حقوقی به همراه خواهد داشت. اما عوامل مختلفی در میزان هزینه مورد نیاز برای اخذ نمایندگی موثر خواهند بود. یکی از این عوامل زمینه فعالیت شرکت و مراحل قانونی لازم برای ثبت نمایندگی است. اما به طور کلی هزینه ثبت نمایندگی برای اشخاص حقیقی و حقوقی یکسان خواهد بود و تفاوتی نخواهد داشت. اما اگر فرد با افرادی بخواهند برای ادامه فعالیت خود به عنوان نمایندگی رسمی در کشور شرکتی را راه اندازی نمایند بایستی هزینه‌های لازم برای تاسیس شرکت را نیز در نظر داشته باشند. در صورتیکه شرکتی از قبل وجود داشته باشد و بخواهید با عنوان همان شرکت فعالیت خود را آغاز نمائید هزینه ثبت شرکت حذف خواهد شد. برای کسب اطلاعات کامل‌تر درباره هزینه ثبت نمایندگی شرکت خارجی با مشاوره حقوقی تلفنی در تماس باشید.

امتیاز شما به این مقاله
  • به اشتراک گذاشتن:

نظر دهید