1. خانه
  2. اهمیت مشاوره حقوقی خانواده
اهمیت مشاوره حقوقی خانواده

اهمیت مشاوره حقوقی خانواده

  • ۱۴۰۳-۰۱-۱۰
  • 0 لایک
  • 2227 نمایش
  • 0 دیدگاه ها

مشاور حقوقی فردی است که با دانستن قانون، می تواند به افراد و شرکت ها در زمینه های حقوقی مانند امور قراردادها، حل اختلافات و دعاوی مشاوره دهد. شما می توانید در همه زمینه های حقوقی برای جلوگیری از بروز ضرر با مشاوران حقوقی سایت مشاوره حقوقی تماس بگیرید. مشاوران حقوقی با علم کامل به قوانین و تجربه ای که در زمینه مسائل حقوقی دارند، می توانند کمک شایانی در جهت انتخاب درست شما داشته باشند و از بروز خسارت جلوگیری شود.

حقوق خانواده یکی از بخش های حقوق مدنی بوده که بر روابط بین افراد خانواده مثل زوج، زوجه، فرزند، پدر و مادر و مسائل مالی مربوط به آن مثل مهریه، نفقه و غیره حاکم است. موضوع حقوق خانواده یک سری مسائل مهم در زمینه نکاح و انحلال نکاح بوده که در این مطلب از سایت مشاوره حقوقی قصد داریم تا اطلاعات مفیدی در رابطه به آن در اختیار مخاطبان قرار دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

مشاوره حقوقی خانواده

بهتر است قبل از هر چیز درباره این بدانید که حقوق خانواده چیست. مواردی که در ادامه این مقاله مطالعه می کنید، همه جزء حقوق خانواده هستند. از جمله این موارد می توان به ازدواج، لزوم ثبت ازدواج دائم، اثبات رابطه زوجیت، اخذ اجازه ازدواج دختر و ازدواج مجدد زوج، نفقه زوج، نفقه فرزند، ترک انفاق، تهیه مسکن، تمکین و نشوز زوجه، استرداد جهیزیه، مهرالمثل و موارد بسیاری از این دست اشاره کرد.

 

مشاور حقوقی خانواده کیست؟

مسائل و مشکلاتی که در خانواده به وجود می آید می تواند بدون حل و فصل قانون برطرف شود؛ با این وجود در بعضی مواقع امکان دارد که شرایط بسیار پیچیده شود. به عنوان مثال دیگر شرایط زندگی مشترک برای زوجین فراهم نباشد یا فرزندان آن ها شرایط سختی را بگذرانند. در چنین زمینه هایی است که برای امور خود بهتر است با یک مشاوره حقوقی خانواده مشورت کنید.

مشاوره حقوقی خانواده کاری به جز کار روانشناس خانواده انجام می دهد؛ در مشاوره حقوقی مسائل حقوقی و قانونی ای که بین زن و شوهر یا باقی اعضای خانواده به وجود آمده بررسی می شود. در این حال مشاوره سعی می کند به شکل کاربردی به افراد راهنمایی دهد. از طرف دیگر در مشاوره با روانشناس مسائل روحی و روانی مورد واکاوی قرار گرفته و تلاش بر این است که مشکلات بین افراد خانواده به نحو احسنت برطرف شود. مشاوره حقوقی خانواده باید دانش آکادمیک و تحصیلات مرتبط در رشته حقوقی داشته باشد.

مشاوره حقوقی تلفنی رایگان خانواده کسی است که اطلاعات کاملی نسبت به حقوق خانواده داشته و به خاطر تجربه خود می تواند در پاسخ دادن به سوالات حقوقی خانواده کمک کند. مشاوره حقوقی خانواده موضوع مهمی در برطرف کردن مسائل خانواده بوده و مانع از ورود ضررهای جبران ناپذیر احتمالی در آینده می شود. افراد با صحبت با یک مشاوره حقوقی خانواده می توانند تصمیم درستی بگیرند و انتخاب مناسبی داشته باشند.

people charity and care conce 84983048

 

حقوق و مسئولیت های زن و مرد

همه اعضای خانواده حقوق و مسئولیت هایی دارند. این امر شامل فرزندان تا پدر و مادر می شود و هر کدام موظف به انجام وظایف خود هستند. در مقابل سایر اعضای خانواده نیز باید به حقوق افراد توجه کنند و ملزم به رعایت آن هستند. حقوق و تکالیف مرد و زن نسبت به یکدیگر شامل رابطه زناشویی و حس معاشرت متقابل، توجه به تربیت فرزندان و تلاش برای ایجاد محیط امن و مناسب برای رشد آن ها و موارد این چنینی است. یک نکته مهم در زمینه حقوق و تکالیف زن و مرد این است که طرفین در زمان ازدواج می توانند هر شرطی که مخالف مقتضای ازدواج نباشد را در ضمن عقد ذکر کنند.

اهمیت مشاوره حقوقی خانواده

اگر رابطه با هر بخش از حقوق و مسئولیت اعضای خانواده مشکلی به وجود آید، افراد می توانند برای گرفتن حق خود از مسیر قانونی پیش بروند. باید توجه کنید که قبل از هر اقدامی حتما از مشاوره حقوقی رایگان خانواده کمک بگیرید و با مشورت و راهنمایی او راهکار درستی را پیش ببرید. هیچوقت اهمیت مشاوره حقوقی خانواده را نادیده نگیرید و مطمئن باشید با راهنمایی های یک وکیل حقوقی می توانید به راحتی از مشکلات عبور کرده و حتی مانع بروز مشکلات بیشتر در آینده شوید.

حضانت چیست؟

برای مشخص کردن اهمیت مشاوره حقوقی خانواده یک مسئله حقوق خانواده را ذکر می کنیم. در قانون ایران، حق حضانت فرزند را به کسی می دهند که اقتدار قانونی برای نگهدرای از او را داشته باشد. در این موضوع کلمه نگهداری معنی ها گوناگونی را در بر می گیرد که از جمله آن ها به توان به تامین نیازهای جسمانی مثل تهیه خوراک و پوشاک و همچنین تربیت که در واقع توجه و نظارت بر تامین نیازهای اخلاقی و معنوی است مثل توجه، محبت، تعلیم و آموزش. حضانت در موقعیت های مختلف اشکال گوناگونی را در بر می گیرد که با بهره گیری از مشاوره حقوقی خانواده می توانید تصمیم درستی بگیرید. یکی از این حالت ها، زمانی است که زن و مرد با یکدیگر زندگی می کنند. در این صورت حضانت فرزند یا فرزندان بر عهده زن و مرد بوده و تفاوتی بین آن ها نیست. در مواردی دیگر ممکن است که روابط زوجین به جدایی بکشد؛ در این حالت تا سن ۷ سالگی حضانت به عهده مادر بوده و بعد از آن حضانت فرزند بر عهده پدر است. البته این موضوع یک حکم همیشگی نیست و انعطاف پذیری دارد. اگر هر یک از والدین شرایط مناسب برای نگهداری، تعلیم و تربیت فرزند نداشته باشند دیگری این وظیفه را به عهده می گیرد. مثال دیگری از حضانت وجود دارد که هر یک از پدر و مادر فرزند فوت شده اند؛ در این صورت اولویت با والدی است که زنده باشد. یعنی اگر والد فوت کرده باشد، مادر حضانت فرزند را به عهده می گیرد حتی اگر جد پدری زنده باشد. در صورتی که والدین فرزند هر دو فوت کرده باشند، حضانت به عهده جد پدری خواهد بود. در اولویت دوم وصی (یعنی نماینده ای که از سوی پدر یا جد پدری انتخاب شده) و در آخر قیم (نماینده قضایی که از سوی دادگاه مشخص شده و می تواند از بستگان کودک باشد) است. قوانین گفته شده برای هر دو جنس دختر و پسر یکسان هستند؛ اما نکته مهم این است که بر اساس شرایط ممکن است حکم قانون تغییر کند. از طرفی فرزند بعد از رسیدن به سن بلوغ یعنی نه سالگی برای دختر و پانزده سالگی برای پسر، می تواند انتخاب کند که کجا زندگی خود را ادامه دهد.

چگونه به سایت مشاوره حقوقی اطمینان کنم؟

اولین راه برای سنجش اعتبار سایت و وکلای مربوط به آن این است که به انتهای صفحه اول سایت بروید و با مشاهده نماد اعتماد سایت، با خیال راحت از خدمات آن استفاده کنید. تمامی موارد ذکر شده در سایت مشاوران حقوقی با قوانین حاکم بر کشور مطابقت دارد. اگر شما در خارج از کشور اقامت دارید، می توانید از همکاران ما در خارج از کشور کمک بگیرید و با آن ها تماس برقرار کنید.

امتیاز شما به این مقاله
  • به اشتراک گذاشتن:

نظر دهید