1. خانه
  2. نحوه ثبت کارت در سامانه شاپرک
نحوه ثبت کارت در سامانه شاپرک

نحوه ثبت کارت در سامانه شاپرک

  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۹
  • 0 لایک
  • 3713 نمایش
  • 1 دیدگاه

سامانه شاپرک یکی از شرکت‌های فعال در زمینه پرداخت‌های اینترنتی می‌باشد که به منظور نظارت بر تراکنش‌های مالی و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از اطلاعات حساب افراد راه اندازی شده است. افرادی که خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند حتما با نام این سامانه آشنا هستند. این سامانه توسط شرکت شاپرک طراحی و راه اندازی شده است و یکی از سایت‌های رسمی مورد تائید بانک مرکزی می‌باشد. در این مقاله می‌خواهیم درباره نحوه استفاده از این سامانه و ثبت کارت در آن صحبت کنیم. با ما در مشاوره حقوقی همراه باشید.

سامانه شاپرک

سامانه شاپرک از سوی شرکت شاپرک بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار کشور راه اندازی شده است و وظیفه آن نظارت بر پرداخت‌ها و تراکنش‌های مالی اینترنتی است. هدف از راه اندازی این سامانه کاهش مشکلات ناشی از پرداخت غیر حضوری و مسائل مربوط به آن می‌باشد. تمام افراد جامعه در هر قشر و سمتی می‌توانند از این سامانه استفاده نمایند. البته برخی از خدمات موجود در سامانه تنها برای اعضای شرکت شاپرک امکان پذیر می‌باشد و نیازمند وارد نمودن نام کاربری و رمز ورود است.

 

برای ورود به سامانه بایستی نشانی اینترنتی سایت شاپرک را در مرورگر سیستم خود وارد نمائید تا بتوانید از خدمات موجود در سامانه استفاده کنید. برای استفاده از خدمات سامانه شاپرک می‌توانید به دو صورت اقدام نمائید. یا از طریق سایت اصلی شرکت شاپرک و یا از طریق برنامه‌های مورد تائید بانک که بر روی تلفن همراه نصب می‌شوند. عمدتا برنامه‌هایی که به سامانه صیاد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند دسترسی به سامانه شاپرک را نیز امکان پذیر نموده‌اند. در سایت شاپرک می‌توانید برنامه‌های قابل نصب بر روی تلفن همراه را مشاهده نمائید و از آنها برای انجام تراکنش‌های مالی خود استفاده کنید. یکی از مهمترین خدماتی که در سامانه شاپرک ارائه می‌گردد، ثبت کارت در سامانه است که در بسیاری از برنامه‌ها مانند آپ امکان پذیر می‌باشد.

نحوه ثبت کارت در سامانه شاپرک با آپ

یکی از برنامه‌های پرکاربرد در زمینه انجام خدمات مالی، برنامه آپ می‌باشد و ثبت کارت در سامانه شاپرک نیز از دیگر خدماتی است که در این برنامه ارائه می‌گردد. یکی از کاربردهای ثبت کارت در سامانه شاپرک، ثبت چک صیاد می‌باشد. از زمانی که استفاده از چک صیاد رواج بیشتری یافت، موضوع ثبت کارت در سامانه شاپرک نیز در تمامی برنامه‌های بانک‌ها و برنامه‌های ارائه دهنده خدمات مالی با جدیت بیشتری مورد رسیدگی قرار گرفت.

برنامه آپ نیز یکی از برنامه‌های موفق در زمینه ارائه خدمات بانکی و پرداخت‌های اینترنتی می‌باشد و توانسته است در این زمینه بسیار خوب عمل کند و ثبت کارت در سامانه شاپرک نیز از دیگر خدماتی است که این برنامه برای کاربران خود فراهم نموده است تا افراد مختلف بتوانند از طریق برنامه و بدون نیاز به ورود به سایت شاپرک، کارت خود را ثبت نمانید.

4002

برای ثبت کارت در سامانه از طریق برنامه آپ، ابتدا بایستی برنامه را بر روی گوشی همراه خود نصب کنید و مراحل ثبت کارت را از طریق این برنامه انجام دهید. هر یک از برنامه‌های موجود ممکن است شیوه متفاوتی برای ثبت کارت داشته باشند، بنابراین برای اطلاع از نحوه ثبت کارت در هر یک از برنامه‌های پر کاربرد و یا برنامه‌های مخصوص بانک‌ها می‌توانید از راهنمایی‌های کارشناسان ما استفاده نمائید.

در برخی از برنامه‌ها شما بایستی برای ثبت کارت خود در سامانه شاپرک از طریق ثبت چک صیاد اقدام نمائید و بایستی با نحوه وارد نمودن اطلاعات چک در سامانه و ثبت آن نیز آگاهی داشته باشید. در زمان ثبت کارت بایستی دقت داشته باشید که کارت متعلق به همان حسابی باشد که چک صیاد را از آن دریافت نموده‌اید. تاریخ انقضای کارت و شماره تلفن ثبت شده در حساب بانکی شما نیز بایستی به نام خودتان باشد. در صورت وجود هر گونه ابهام یا سوال در این مورد با مشاوره حقوقی تلفنی در تماس باشید.

در برخی از برنامه‌ها نیز لینکی مستقیم برای ثبت کارت در سامانه شاپرک قرار داده شده است که از طریق آن می‌توانید کارت یا کارت‌های بانکی خود را در سامانه ثبت کنید. برای اطلاع از روش ثبت کارت در هر برنامه و نحوه انجام آن با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید. وکلای ما در زمینه تمامی مسائل مالی و موضوعات مربوط به آن شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی خواهند کرد.

دلیل عدم موفقیت ثبت کارت در سامانه شاپرک

گاهی ممکن است در مرحله آخر پیغامی با عنوان عدم ثبت کارت نمایش داده شود و این سوال برای شما پیش بیاید که علت این موضوع چیست؟ می‌توان گفت گاهی به دلیل اختلال در عملکرد برنامه این خطا رخ می‌دهد و بهتر است عملیات را مجدد انجام دهید. گاهی نیز پائین بودن سرعت اینترنت نیز ممکن است علت ثبت نشدن کارت در سامانه شاپرک باشد. به طور کلی در صورت مشاهده هر گونه خطا در زمان ثبت کارت بهتر است به صورت زیر اقدام کنید:

 

  • اگر در روند ثبت کارت خطایی رخ داد، بهتر است برنامه را ببندید و چند دقیقه بعد مجدد عملیات ثبت کارت را انجام دهید. در صورتی که باز هم موفق به انجام مراحل نشدید حتما با مشاوره حقوقی تلفنی تماس برقرار نمائید تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند.
  • اگر همچنان مشکلی برای ثبت کارت در سامانه شاپرک وجود داشته باشد بهتر است با بانک مورد نظر تماس حاصل نمائید و راهنمایی‌های لازم را از کارشناسان دریافت نمائید.
  • اگر با استفاده از روش‌های فوق هنوز هم موفق به ثبت کارت نشده‌اید بهتر است از برنامه‌های دیگری برای ثبت کارت در سامانه شاپرک استفاده کنید. می‌توانید برنامه جدید را بر روی تلفن همراه خود نصب نموده و عملیات ثبت کارت را با استفاده از آن انجام دهید. کارشناسان مشاوره حقوقی بهترین برنامه‌ها را برای ثبت کارت به شما پیشنهاد می‌دهند و مراحل ثبت کارت در سامانه شاپرک را با تمامی جزئیات برای شما شرح خواهند داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوره حقوقی تلفنی در تماس باشید و سوالات خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید. تیم حرفه‌ای و متخصص ما آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما می‌باشند. ما همیشه و در هر ساعت از شبانه روز در کنار شما خواهیم بود.

۴.۲/۵ - (۴ امتیاز)
  • به اشتراک گذاشتن:

۱ دیدگاه

نظر دهید