1. خانه
  2. وکیل روابط نامشروع شیراز
وکیل روابط نامشروع شیراز

وکیل روابط نامشروع شیراز

  • ۱۴۰۳-۰۱-۳۱
  • 0 لایک
  • 2601 نمایش
  • 0 دیدگاه ها

وکیل روابط نامشروع شیراز در زمینه سرعت بخشیدن به روند پرونده اثبات رابطه نامشروع اهمیت بسیاری دارد. از گذشته تا به حال در کشور ما و برخی کشورهای دیگر داشتن روابط نامشروع جرم تلقی می‌شود. امروزه نیز از جمله مسائلی که در دادگاه‌ها به آن پرداخته می‌شود و پرونده‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد، مسئله روابط نامشروع یا خیانت همسران و روابط زن و مرد نامحرم با یکدیگر است. از آنجایی که داشتن رابطه نامشروع جرم تلقی می‌شود؛ بنابراین قانون‌گذاران برای آن کیفر و مجازات خاص خود را در نظر گرفته‌اند.

 البته باید به این مسئله توجه کرد که هرگونه رابطه‌ای بین زن و مرد نامحرم به معنای رابطه نامشروع نیست و ممکن است برخی روابط در حیطه محیط کاری و همکاری باشد، حال ممکن است این سوال پیش بیاید که چه روابطی را می‌توان رابطه نامشروع تلقی کرد؟ قانون‌گذار در این زمینه هرگونه رابطه خارج از حد تعیین شده بین زن و مرد را رابطه نامشروع می‌نامد. در ادامه به این حد تعیین شده خواهیم پرداخت؛ بنابراین پیش از اینکه به وکیل روابط نامشروع شیراز بپردازیم باید کمی راجع به روابط نامشروع بدانیم.

روابط نامشروع

در ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی رابطه نامشروع به این شکل تعریف شده است که هنگامی که بین زن و مردی علقه زوجیت وجود نداشته باشد و روابط آن‌ها از حد تعیین شده فراتر رود، تا جایی که وارد حریم خصوصی یکدیگر شوند و یا به عبارت دیگر مرتکب اعمال منافی عفت به غیر از زنا از جمله تقبیل یا همان بوسیدن و مضاجعه یا همان در آغوش گرفتن شوند، مجرم به شمار آمده و باید مجازات شوند.

 

روابط نامشروع  فقط شامل روابط جسمی و فیزیکی نمی‌شود، بلکه روابط تلفنی و مجازی، دوستی بین دختر و پسر نامحرم نیز جزو این جرم به حساب می‌آیند. برای مثال کافی شاپ رفتن، قرار گذاشتن و قدم زدن در پارک با مرد یا زن نامحرم نیز جزو روابط نامشروع به شمار می‌آید. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی و روی کار آمدن پیام رسان‌هایی همچون تلگرام و واتساپ و … در این فضاها نیز رابطه نامشروع می‌تواند، اتفاق بیافتد در این صورت قاضی می‌تواند با توجه به محتوای  پیام‌هایی که بین زن و مرد رد و بدل شده است،  به وجود رابطه نامشروع پی برده و بر اساس آن حکم و مجازات تعیین کند. این در صورتی است که پیام‌ها حاوی مسائل منافی با عفت باشند.

در صورتی که پیام های بین زن و مرد در جهت همکاری و در حد و حدود تعیین شده باشد، نمی‌توان حکم رابطه نامشروع صادر کرد. اگر به طور ناخواسته وارد همچین رابطه‌ای شدید و یا در معرض خیانت قرار گرفته‌اید بهتر است یک وکیل روابط نامشروع شیراز متخصص را برای خود انتخاب کنید

مجازات روابط نامشروع

در ادامه ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی که روابط نامشروع را جرم تلقی کرده‌ است، برای فرد مجرم نیز مجازاتی را بیان کرده است. مجازات روابط نامشروع تا ۹۹ ضربه شلاق است که البته در ادامه این ماده بیان شده که اگر این رابطه به صورت اجباری رخ داده باشد تنها فرد اجبار کننده مجازات خواهد.

تفاوت روابط نامشروع و زنا

با توجه به تعریف رابطه نامشروع این رابطه به هرگونه رابطه خارج از حد تعیین شده بین زن و مرد نامحرم به جز زنا گفته می‌شود و این در صورتی است که اکثر افراد زنا را نیز جزو رابطه نامشروع می‌دانند، در حالی که زنا و این روابط هر دو جرم‌های متفاوتی بوده و مجازات‌های خاص خود را دارند. هنگامی که زن و مردی که بین آن‌ها عقله و یا صیغه محرمیت وجود ندارد، با یکدیگر نزدیکی کرده و رابطه جنسی داشته باشند، مرتکب جرم زنا شده‌اند. از طرفی اثبات وجود جرم زنا بسیار سخت‌تر از اثبات روابط نامشروع است ، مجازات جرم زنا حدی است اما مجازات جرم روابط نامشروع تعزیری است.

فرایند شکایت جهت روابط نامشروع

هنگام رویارویی با چنین جرمی بهتر است در وهله اول یک وکیل روابط نامشروع شیراز که در شغل خود متخصص است، برای خود انتخاب کنید، تا شما را به طور صحیح راهنمایی کرده و در جهت رسیدن به هدف مورد نظر خود کمک کند.

سپس شکوائیه مبنی بر روابط نامشروع به جز زنا را در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی ثبت می‌کنید و مدارک و اسناد خود را ضمیمه این شکوائیه می‌کنید.  در مرحله بعدی پرونده به دادگاه کیفری ارجاع داده می‌شود. در صورتی که مدارک و اسناد برای اثبات وجود چنین رابطه‌ای کافی باشد، قاضی حکم رابطه نامشروع را صادر می‌کند. لازم به ذکر است که این حکم قابل اعتراض است.

تاثیر وکیل رابطه نامشروع شیراز در روند پرونده

از جمله بهترین راه‌ها برای اثبات جرم رابطه نامشروع در دادگاه انتخاب یک وکیل رابطه نامشروع شیراز که در شغل خود متخصص باشد است، چرا که وکیل با توجه به علم و دانشی که دارد و همچنین تجربه‌ای که طی سالیان در این زمینه به دست آورده و آشنایی که با قاضی و نحوه تصمیم گیری آن دارد می‌‌تواند به شما کمک بسیاری در زمینه‌ی اثبات موضوع پرونده خود کند.

 

 

آیا رابطه نامشروع می تواند موجب به دست آمدن حق طلاق برای زوجه  شود؟

با توجه به قانون مدنی یک مرد هرگاه اراده کند، می‌تواند بدون هیچ دلیلی با پرداخت تمام حقوق زن آن را طلاق دهد. اما زن فقط در صورتی که یکی از شروط دوازده گانه نکاحیه در زندگی آن موجود باشد، می‌تواند اقدام به طلاق کند که داشتن رابطه نامشروع از طرف مرد بین این شروط دوازده گانه نیست و نمی‌تواند حق طلاق برای زوجه ایجاد کند.

آیا رابطه نامشروع می تواند موجب از دست رفتن نفقه و مهریه زن شود؟

با توجه به اظهارات وکیل روابط نامشروع شیراز، طبق قانون مدنی همانطور که رابطه نامشروع نمی‌تواند حق طلاق را از مرد سلب کند. همچنین نمی‌تواند موجب از دست رفتن حقوق مالی زن از جمله نفقه و مهریه شود. اگر رابطه نامشروع توسط زن موجب تمکین نکردن آن از مرد شود، در این صورت مرد می‌تواند نفقه را پرداخت نکند، اما اگر زن به تمکین از مرد بپردازد مرد موظف است نفقه را پرداخت کند. در زمینه مهریه نیز وجود رابطه نامشروع از طرف زن نمی‌تواند مانع از دریافت مهریه شود، در واقع قانون‌گذار برای پرداخت نکردن مهریه دلایلی را مطرح کرده که رابطه نامشروع بین آن‌ها نیست. در واقع مرد متعهد به پرداخت مهریه شده و وجود این رابطه از طرف زن منافاتی با انجام این تعهد ندارد.

ما قصد داشتیم در این مقاله شما را با اهمیت انتخاب وکیل روابط نامشروع  شیراز جهت سرعت بخشیدن به اثبات پرونده‌های مربوط به روابط نامشروع، همچنین معنا و مفهوم روابط نامشروع و تفاوت آن با زنا، مجازات این روابط و تاثیر آن بر حقوق مرد و زن آشنا کنیم.  شما می‌توانید تمام سوالات تخصصی خود را با وکلای باتجربه در این حوزه در میان گذاشته و از آنها مشورت بگیرید. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت مشاوره حقوقی مراجعه کنید و از طریق مشاوره حقوقی آنلاین به مجموعه گسترده‌ای از وکلای با تجربه دسترسی پیدا کنید.

امتیاز شما به این مقاله
  • به اشتراک گذاشتن:

نظر دهید